Rychlý kontakt

Market Express, s.r.o.

Masarykovo nám. 1484
530 02 Pardubice

Zákaznický servis

Telefon
466 301 399
E-mail:
daniela.capkova@market.cz

Metody SEO

“Web, který na Internetu není k nalezení, jakoby ani neexistoval.”

Jak se rozdělují metody SEO?

on-page - prvky stránek na konkrétní webové stránce

off-page - všechny odkazy vedoucí z jiných stránek na internetu na Váš web

Přehled on-page faktorů:

  • titulek stránky – nejdůležitější prvek na stránce z hlediska SEO. Každá stránka by měla mít unikátní obsah, tedy i titulek.
  • klíčové slovo v URL - adresa by měla být uživatelsky příjemná a obsahovat klíčová slova.
  • meta description - vhodným používáním klíčových slov v meta description získá stránka v hodnocení robota další kladné body.
  • meta keywords - některé vyhledávače sice tento tag ignorují, ale určitě není na škodu ho vytvořit. Opět by měl být vyplněn pro každou stránku zvlášť.
  • klíčová slova (keywords) - výběr klíčových slov je nejdůležitější částí SEO. Jde o nejvýznamnější a nejdůležitější slova a slovní spojení, jež jsou schopna vyjádřit jak obsah stránky, tak předmět uživatelova dotazu.
  • nadpisy h1, … h6 – nadpisy na stránce vkládat do těchto elementů. Nejdůležitější je nadpis h1 a na stránce by měl být pouze jednou.
  • tučné písmo, kurzíva - doporučuje se mít na stránce zvýrazněno alespoň jednou klíčové slovo tučně a jednou kurzívou.
  • popisky u obrázků - běžný robot fulltextového vyhledávání není schopen rozpoznat, co je na obrázku, zato dokáže zpracovat atribut alt a s ním dál pracovat. Jedná se o povinný atribut, který zobrazí alternativní text v případě nenačtení obrázku. Atribut title je nepovinný, který se ukazuje, když se na chvíli zastaví myší nad obrázkem.
  • kvalitní a originální obsah - stránka by měla mít kvalitní a jedinečný obsah, pokud možno pravidelně a často aktualizovaný.

Přehled off-page faktorů

  • zpětné odkazy (backlinks) - jedná se o jeden z nejdůležitějších off page faktorů pro optimalizaci webu. Důležitý je zde počet a kvalita zpětných odkazů.
  • hodnocení stránky – čím vyšší hodnocení vyhledávače (především Seznamu – hodnota S-Rank a Googlu – Page Rank), tím lépe.
  • anchor text - text odkazu neboli viditelná část hypertextového odkazu, který je podtržený a odkazuje na jinou stránku. V textu odkazu by mělo být výstižně uvedeno, kam daný odkaz vede, případně co se stane po kliknutí na něj.