Rychlý kontakt

Market Express, s.r.o.

Masarykovo nám. 1484
530 02 Pardubice

Zákaznický servis

Telefon
733 763 554
E-mail:
info@market.cz

SEM - Search Engine Marketing

Marketing ve vyhledávačích

Metody, které umožní Vašim webovým stránkám umístit se ve vybraných vyhledávačích na co nejlepších pozicích. Pomocí marketingu ve vyhledávačích se hlavně snažíte o získání zákazníků, kteří hledají určitý produkt a chtějí si ho koupit a pomocí SEM se dostanou právě na Vaše webové stránky. Hlavním cílem SEM je tedy změna návštěvníka na Vašeho zákazníka (konverze).

Smyslem SEM je, aby uživateli internetu, který zadá klíčové slovo či frázi, byla zobrazena (umístěna na vhodných pozicích ve výsledku vyhledávání) webová prezentace nabízející požadovaný obsah a informace.

SEM metody se dají využít na jakoukoli stránku, která má uživateli co nabídnout. Marketingové nástroje se ale používají především tam, kde je potřeba prodat produkty či služby. Hlediskem je návratnost investic.

Jde tedy o placenou formu reklamy, kde se využívá PPC (Pay Per Click) reklam, což je textová kampaň umístěná na placených pozicích přímo ve vyhledávačích. SEM může mít mnoho podob, vždy jde ale o placenou formu propagace. Přitom nejběžnější je PPC model či banner.

Základní rozdíl mezi SEM a SEO je, že SEM nevyžaduje žádné úpravy na stránkách a výsledky tohoto způsobu propagace záleží pouze na finančních možnostech inzerenta. SEO je pravý opak – aby byl web optimalizován pro vyhledávací služby, je třeba upravit zpravidla zdrojový kód, strukturu i obsah optimalizovaného webu. Další činnosti spadající pod SEO optimalizaci se týkají úprav na stránkách, na rozdíl od SEM.